Akadálymentes verzió
Celldömölk Város címere Celldömölk Város honlapja dizájn elem

Közösségi Közlekedés fejlesztése a Celldömölki kistérségben

2014.06.23.

Projekt tárgya: Közösségi Közlekedés fejlesztése a Celldömölki kistérségben


Projekt azonosító száma: NYDOP-3.2.1/B-12-2013-0004

Konzorciumi tagok:

Celldömölk Város Önkormányzata 9500 Celldömölk, Városháza tér 1.

MÁV Magyar Államvasutak Zrt.1087 Budapest, Könyves Kálmán körút 54-60.

Vasi Volán Zrt. 9700 Szombathely, Körmendi u. 92.

Boba Község Önkormányzata 9542 Boba, Berzsenyi Dániel u. 1.

Kemenesmihályfa Község Önkormányzata, 9511 Kemenesmihályfa, Bercsényi u. 48.

Nagysimonyi Község Önkormányzata, 9561 Nagysimonyi, Kossuth u. 12.

Nemeskocs Község Önkormányzata, 9542 Nemeskocs, Petőfi u. 68.

Ostffyasszonyfa Község Önkormányzata, 9512 Ostffyasszonyfa, Kossuth u. 40.


Celldömölk Város Önkormányzata által vezetett konzorcium 200 millió forint uniós támogatást nyert a NYDOP-3.2.1/B-12 – Közösségi közlekedés fejlesztése című pályázati kiíráson az Új Széchenyi Terv keretében. Az elnyert támogatás felhasználásával az alábbi fejlesztések megvalósítására kerül sor:

• Celldömölkön a Dózsa György utcai parkoló kialakítása:

• Celldömölk Kossuth Lajos u. 84315 sz. bekötőút kerékpárút és leállósáv építése

• Celldömölki Vasútállomás előtti buszpályaudvar burkolat felújítása és parkoló kialakítása:

• Celldömölki Vasútállomás épületének felújítása és utastájékoztató rendszer beszerzése

• Kerékpártárolók építése Celldömölk, Ostffyasszonyfa, Nagysimonyi, Kemenesmihályfa, Nemeskocs, Boba vasútállomásokon


Celldömölk Dózsa György utcai parkoló kialakítása:


Burkolatépítés

A fejlesztés területen merőleges felállású parkolók kerülnek kialakításra. A meglévő járda áthelyezésével a járda mögött egy belső 5,50 m széles útról kétoldali parkolók kialakítását terveztük. A parkoló állások mélysége itt 4,50 m.

A belső parkoló út „zsák út”, megfordulásra a végén biztosítottunk helyet. Így 20 db parkoló fér el. A járda áthelyezésével 2,00 m széles járdát terveztünk, melyet rákötöttünk a meglévő járdára. Mindösszesen 36 db parkoló kialakítására kerül sor, ebből 2 db mozgáskorlátozottaknak. A csapadékvizet a parkoló területéről a Dózsa Gy. utcai elválasztó rendszerű csatorna fogadja be.


Zöldterület kialakítása

Az igény szerinti maximális térkihasználás után csak néhány fa ültetésére van lehetőség.

A parkoló sor közötti járda szabad oldalán gömbjuharok (Acer platanoides ’Globosum’) kerülnek telepítésre.

A belső járda mindkét végére egy-egy hulladékgyűjtő is kihelyezésre kerül.


Celldömölk Kossuth Lajos u. 84315 sz. bekötőút kerékpárút és leállósáv építése


Burkolatépítés

Az építés helyszíne a 84315 sz. országos közút Celldömölk, Kossuth Lajos utcai részének a Wesselényi u. és Budai Nagy Antal u. közötti 180 m hosszú szakasza.A jelenleg rendezetlen parkoló helyett egyoldali leállósáv (2,75 m széles) és mindkét oldalon egyirányú járda (1,5 m széles) és kerékpárút (1,25 m széles) megépítésére kerül sor, amelyek kiegészítésre kerülnek zöldefelület fejlesztéssel és megoldásra kerül a csapadékvíz elvezetés is.


Zöldfelület kialakítás:

A páros oldalon nincs leállósáv ezért a zöldsáv 1,40 m széleségben kerül kialakításra. A zöldsávban Pyrus communis ’Beech Hill’ fajtájú vadkörtéből álló fasor kerül telepítésre. A sávban ’Alpebglühen’ ’Centro’ ’Coco’ Cubana’ és ’Pepita’ fajtájú talajtakaró rózsák telepítésére kerül sor.

A páratlan oldal Budai Nagy Antal utca felöli részén ezüsthársból (Tilia tomentosa ’Professzor Domokos’) kerül kialakításra egy fasor, az Idősek Klubja - Wesselényi utca közötti szakaszon a túloldalli fákkal azonos azonos Pyrus communis ’Beech Hill’ fajtájú vadkörtéből alakítunk ki új fasort.

Az utca mindkét oldalán új hulladékgyűjtő edényeket helyezünk el.


Celldömölki Vasútállomás előtti buszpályaudvar burkolat felújítása és parkoló kialakítása:


Burkolatépítés:

A fejlesztés keretében kerül sor a vasutállomás előtti téren lévő autóbusz pályaudvar aszfalt burkolatának és az ahhoz kapcsolódó járda térburkolatának felújítására. A burkolat felújításával egyidejűleg kerül megépítésre a Vasútállomás épület DK-i oldalán egy 6 férőhelyes parkoló amelyből 2 db a mozgáskorlátozottak részére kerül kialakításra.

A felvételi épület főbejáratához a mozgáskorlátozottak részére a burkolatépítéssel egyidejűleg rámpát alakítunk ki.


Zöldfelület kialakítása:

A Vasútállomás épületével párhuzamosan oszlopos alakú virágos körisből (Fraxinus ornus ’Obelisk’) kerül kialakításra egy új fasor. A téren új padokat és hulladékgyűjtőket helyezünk el.


Celldömölki Vasútállomás épületének felújítása és utastájékoztató rendszer beszerzése


A celldömölki vasúti felvételi épülete 1870-es években nyerte el a térség központi irányító szerepét, a Magyar Nyugati Vasút finanszírozásában. A térség önálló településeinek fejlődése szorosan kapcsolódott a közlekedési előnyök kihasználásához, s ez vezetett el az 1904-ben-elsősorban Baross Gábor minisztersége idején- lezajlott összevonáshoz. Celldömölköt -kis túlzással-a vasút alakította ki, és emiatt említik mintaszerű példaként a hálózatfejlesztések hatásvizsgálatakor. A felvételi épület külső megjelenésében a középtengelyre szimmetrikus. A bejárati, központi főépület két saroktoronnyal hangsúlyozott, nyeregtetős tetőszerkezetes. A kétoldali oldalszárny földszintes, majd a keleti szárny kétszintes épülettel bővült. A peronra történő átjárat a keleti traktus földszintjén biztosított, a nyitott kapuszínen keresztül. Az épület pálya felőli homlokzatához kapcsolódik a lemezszigetelésű, faoszlopokkal támasztott félnyereg perontető.

Az épület földszintjén a vasútüzemi és utasforgalmi célokat szolgáló helyiségek, valamint bérlemények találhatók, az emeleten lakások vannak.


Tervezett funkcionális felújítás:

A főépület földszintjén részleges belső funkcionális átalakítással egy intermodális közlekedéshez szükséges váróterem és szolgáltatási rendszer kiépítése tervezett. A tervezett kialakítás alkalmassá teszi arra az épületrészt, hogy a közösségi közlekedésben résztvevő utasok egyéb szolgáltatási igényeit is kielégítse. Az épület főbejárata változatlanul maradt. A főbejárati szélfogón keresztül a peronig kinyitott előcsarnokba lehet bejutni, innen nyílnak az utast kiszolgáló helyiségek és itt kerültek elhelyezésre az utast tájékoztató informatikai egységek. A csarnokban kerül elhelyezésre MÁV, és a VOLÁN információs táblája.

A csarnoktérből megközelíthető váróteremként szolgáló térből kerül kialakításra a VOLÁN kiszolgáló egysége, melynek utas-pénztára a csarnoktérre nyitott. Az akadálymentes bejútást a főbejárat előtt kialakításra kerülő rámpa biztosítja, erről közelíthető meg akadálymentesen az összes beltéri utas-kiszolgáló helyiség. A peronra való akadálymentes kijutás az épület ÉNY-i oldalán vezető járda biztosítja.A vasúti és volán utasok számára közös váró került kialakításra, melynek akadálymentes megközelítése biztosított a buszmegálló felőli főhomlokzatról. Az előcsarnok és váró helyiség közvetlen kijárati kapcsolattal rendelkezik a fedett nyitott peronra, melyről megközelíthetők a vágányok. A VOLÁN és a MÁV utasforgalmának kiszolgálását közös szociális blokk látja el, a régi vizesmagok korszerűsítésével, bővítésével és új akadálymentesített szociális helyiség kialakításával.


Kedvezményezett elérhetősége:

Celldömölk Város Önkormányzata

Cím: 9500 Celldömölk, Városháza tér 1.

Telefon: 95/525-810 FAX: 95/420-304

E-mail: celldomolk@celldomolk.hu

Honlap: www.celldomolk.hu


Közreműködő szervezet:

Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.

Cím: 9400 Sopron Csatkai Endre u. 6.

Telefon: 99/512-910; FAX: 99/512-919

E-mail: titkarsag@westpa.hu

Honlap: www.westpa.hu


 



www.palyazatok.gov.hu

dizájn
címer
Celldömölk

Minden jog fenntartva

Celldömölk Város Önkormányzata
9500 Celldömölk, Városh�za tér 1.
Tel.: 95 / 777-810
Fax: 95 / 420-304
E-mail: celldomolk@celldomolk.hu

készítők cellkabel peWeb